قبلاً پلتفرم‌های اجتماعی لایک‌ها و کامنت‌ها را بر همه چیز اولویت می‌دادند، اما از آنجایی که تمرکز خود را روی ویدیو قرار داده‌اند و سرگرمی را عمدتاً از طریق کلیپ‌های کوتاه ارائه می‌کنند، زمان تماشا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. زیرا اگرچه ممکن است در مورد تک تک کلیپ‌های هر برنامه تلویزیونی قدیمی که در فید اینستاگرام شما ظاهر می‌شود نظر ندهید، احتمالاً آن را تماشا خواهید کرد.این همان چیزی است که باعث رشد فیس بوک و IG می شود، اگرچه موسری می گوید آنچه آنها در واقع اولویت دارند، نرخ اشتراک گذاری است، برخلاف زمان تماشا.

آدام موسری، رئیس IG در پاسخ به سوالی که در آخرین پرسش و پاسخ خود در اینستاگرام درباره نحوه گسترش دسترسی در برنامه و الگوریتم فعلی مطرح شد، این پاسخ را ارائه کرد:

“مهم‌تر از زمان تماشا یا تعداد لایک‌ها و نظرات، نرخ ارسال است، [و] به طور کلی، من فکر می‌کنم نرخ مهم‌تر از تعداد است. بنابراین تعداد ارسال در هر دسترسی، تعداد لایک در هر دسترسی، تعداد نظرات در هر دسترسی مهم هستند. اما طبق تجربه من، ارسال‌ها به ازای هر دسترسی بیش از هر چیز دیگری با دسترسی کلی مرتبط است، زیرا ما به دنبال کمک به افراد برای کشف محتوایی هستیم که بتوانند از آن طریق با دوستانشان ارتباط برقرار کنند.”

بنابراین تمرکز اصلی الگوی IG در حال حاضر این احتمال است که مردم پست شما را به اشتراک بگذارند، نه زمان تماشا و نه سایر اشکال تعامل. پس فقط مدت زمانی که تماشا می‌کنید مهم نیست، بلکه احتمال اینکه کلیپی را به اشتراک بگذارید، آن را بیشتر تقویت می‌کند.

در واقع شاید بتوان محرک های الگوریتم فعلی اینستاگرام را به این ترتیب رده بندی کرد:

-نرخ اشتراک گذاری

-میزان تماشا شدن

-نرخ کامنت ها

-نرخ لایک ها

دو مورد آخر ممکن است متفاوت باشند، اما واقعیت این است که افراد کمتر پست می‌گذارند و نظر می‌دهند، و به همین دلیل، متا باید روی عناصر دیگر تمرکز کند تا تعامل را به حداکثر برساند.

سوال این است که چگونه می توانید باعث شوید محتوایتان بیشتر به اشتراک گذاشته شود؟

روی سرگرمی و چیزهایی که باعث می‌شود افراد بخواهند آن کلیپ یا پست را به دیگران نشان دهند تمرکز کنید.

البته گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است، اما در نظر بگیرید که چه چیزی باعث می‌شود کسی بخواهد پست شما را به اشتراک بگذارد، چه چیزهایی در این زمینه برای شما برجسته است، و چه چیزی باعث می‌شود احساس کنید مجبور هستید یک کلیپ را برای شخص دیگری فوروارد کنید؟

سرگرمی، برانگیختن واکنش عاطفی (عمدتاً شادی در فیس بوک و IG با توجه به دور شدن متا از سیاست تفرقه افکنانه)، و ارسال مطالبی که دیگران انتظارش را ندارند. به نظر می رسد اینها محرک های کلیدی برای به حداکثر رساندن دسترسی اینستاگرام شما هستند.