همانطور که در این مثال می‌بینید (که توسط متخصص بازاریابی، لیا هابرمن در X پست شده)، تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی که در لینکدین ارسال می‌شوند، اکنون شامل یک برچسب کوچک C2PA در سمت راست بالای تصویر  میشن که اگر روی آن نماد ضربه بزنید  می تونید اطلاعات بیشتری در مورد تصویر ببینید.

برچسب ها به طور خودکار بر اساس داده های کد تعبیه شده در تصویر که توسط فرآیند C2PA شناسایی می شوند، اضافه می شوند.

C2PA یکی از چندین سازمانیه که در زمینه ایجاد استاندارد برای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی کار می کنه که شامل واترمارک های دیجیتالی است که به راحتی نمی توان آنها را از کد پشتیبان تصاویر و ویدیوها حذف کرد.

شرکت مادر لینکدین مایکروسافت قبلاً به همراه Google، Adobe و OpenAI استانداردهای C2PA را ثبت کرده است. C2PA همچنین توسط TikTok برای فرآیند برچسب‌گذاری هوش مصنوعی که اوایل ماه جاری اعلام کرد، پذیرفته شده است.

اکنون اکثر پلتفرم‌های اجتماعی حداقل نوعی از برچسب‌های محتوای هوش مصنوعی را درون خود قرار داده اند، که به بهبود شفافیت کمک می‌کنه و انتشار محتوای «جعلی» و/یا نمایش چیزهایی که واقعی نیستند را محدود می‌کند.

این موضوع از این لحاظ مهم است که با اینکه اکثر این تصاویر بی ضرر هستند،  برخی دیگر از سوء استفاده ها می توانند تأثیر بیشتری داشته باشند. مانند تصاویر جعلی از حمله به پنتاگون، یا تصاویر دروغ درباره جنگ اسرائیل و حماس.

این نوع نسل‌های هوش مصنوعی می‌توانند افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهند، که خطر بزرگی است زیرا ما به سمت طیف وسیعی از انتخابات در سراسر جهان پیش می‌رویم.

و این احتمال وجود دارد که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در انتخابات آینده کشورها نقش داشته باشد و اغلب، حتی اگر به‌عنوان جعلی برچسب‌گذاری شود، برچسب‌ها خیلی دیر اضافه می‌شوند و تصاویر از قبل تأثیر گذاشته‌اند.

به همین دلیل است که تشخیص خودکار و فوری مهم است تا اطمینان حاصل شود که چنین برچسب‌هایی می‌توانند قبل از اینکه بتوانند نشر حداکثری پیدا کنند، چسبانده شوند.

بنابراین، گام بعدی این است که اطمینان حاصل شود که عموم مردم معنی این برچسب‌ها را می‌فهمند، اما رسیدن به یک واحد یکسان در برچسب گذاری  اولین هدفی است که باید برای رسیدن به آن تلاش کرد.