این موضوع از این لحاظ می تواند مهم باشد که آنچه مشخص است پست گذاشتن در اینستاگرام رو به کاهش است،  کاربران کمتری نسبت به گذشته پست می گذارند و تعامل از طریق استوری قوی تر است، زیرا کاربران IG به دنبال تعاملات لحظه ای هستند.

آدام موسری هم در سال 2022 این مسئله را یادآور شد:

“کاربران بیشتر استوری می گذارند و دایرکت های بیشتری را نسبت به پست ارسال می کنند.”

متا اخیراً خاطرنشان کرد که 50 درصد از محتوایی که مردم اکنون در فیدهای IG خود می بینند، از طریق توصیه های هوش مصنوعی به آنها منتقل می شود که در درجه اول بر نمایش ریلزها متمرکز شده است زیرا ریلز جاذبه دارترین محتوای IG است.